جشنواره سازه‌های ماکارونی دانشگاه‌پیام نور در کرمانشاه برگزار می‌شود

دبیر جشنواره سازه های ماکارونی دانشگاه پیام نور خبر داد:

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه از برگزاری اولین جشنواره سازه‌های ماکارونی دانشگاه‌ پیام‌نور به میزبانی استان کرمانشاه خبر داد.
دکتر سعیدی پور در خصوص برگزاری اولین جشنواره سازه‌های ماکارونی دانشگاه‌پیام‌نورگفت: اولین دوره جشنواره کشوری سازه‌های ماکارونی دانشگاه پیام نور ، 13 تا 15 بهمن به میزبانی دانشگاه پیام نور کرمانشاه برگزار می شود.
وی ادامه داد: فراخوان برگزاری این جشنواره از تیرماه امسال در سطح دانشگاه‌ پیام نور سراسرکشور داده شد که در نهایت 28 تیم برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند.
دبیر اولین جشنواره سازه‌های ماکارونی دانشگاه پیام‌نور کشور گفت: برای شرکت در این جشنواره از سوی 28 تیم یاد شده 100 سازه ماکارونی ارسال شده که هم اکنون در قرنطینه جشنواره قرار دارند.
وی یادآور شد: این جشنواره در چهار گرایش راندمانی، سازه‌های سنگین، معماری و جکت نفتی برگزار می‌شود و داوری آن نیز بر عهده یکی از انجمن های تخصصی است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه در توضیح گرایش‌های این جشنواره گفت: منظور از گرایش راندمان سازه‌ای است که با توجه به وزنش بتواند بیشترین بار را تحمل کند و منظور از گرایش سنگین سازه‌هایی است که یک کیلوگرم وزن داشته باشند اما تحمل بار آنها بیشتر باشد. همچنین منظور از گرایش معماری سازه‌های ماکارونی دارای زیبایی سازه است و در نهایت منظور از گرایش جکت نفتی سازه‌هایی است که بتوانند بیشتر از یک دقیقه 100 کیلو وزنه را تحمل کنند.
سعیدی پور اظهارکرد: هدف از برگزاری این جشنواره آموزش مهارتی رشته‌هایی همچون عمران، مهندسی صنایع و دیگر رشته‌های فنی است که دانشجویان با استفاده از سازه‌های ماکارونی بتوانند الگوهایی برای دنیای واقعی ترسیم کنند.