دکتر داوریار در نشست خبری سومین همایش ملی زبانشناسی درمشهد:

گسترش و ترویج زبان فارسی در جهان می تواند معرف فرهنگ والای ایرانی ، اسلامی باشد

دکتر داوریار در نشست خبری سومین همایش ملی زبانشناسی گفت : گسترش و ترویج زبان فارسی در جهان می تواند معرف فرهنگ والای ایرانی ، اسلامی باشد 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر داوریار افزود: هدف از برگزاری این همایش ارائه جدیدترین دستاوردهای پژوهشی استادان و دانشجویان زبان شناسی و آسیب شناسی آموزش زبان فارسی به خارجیان می باشد. 
دکتر حسینی معصوم عضو هیئت علمی مرکز مشهد و دبیر علمی این همایش با اشاره به استقبال بسیار گسترده پژوهشگران سراسر کشور و برخی استادان از کشورهای خارجی دیگر، اظهار داشت: اهمیت علم زبان شناسی امروزه به حدی است که در بسیاری از رشته های علوم می توان کاربرد زبان شناسی را مشاهده کرد. 
وی افزودند: در پی فراخوان دبیرخانه همایش از سال گذشته تا کنون، حدود 900 چکیده مقاله به دبیرخانه همایش ارسال گردیده که پس از داوری، 200 چکیده مقاله برتر انتخاب و اصل مقالات دریافت شد. از این میان حدود 100 مقاله نیز برای ارائه شفاهی و مابقی مقالات به شکل پوستر و یا چاپ مجموعه مقالات ارائه می گردد. 
دکتر حسینی معصوم افزود: در این همایش مهمانان برجسته ای از جمله دکتر حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و همچنین دکتر علی اصغر رستمی ابوسعیدی معاون وزیر علوم و رئیس دانشگاه پیام نور کشور حضور خواهند داشت. 
گفتنی است در حاشیه این همایش از نیم قرن تلاش علمی پروفسور مهدی مشکوة الدینی زبان شناس برجسته کشور تجلیل خواهد شد. 
این همایش روزهای 11 و 12 اسفند ماه به میزبانی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در هتل پارس مشهد برگزار می گردد.