پذیرش به شیوه فراگیر، ویژگی منحصر به فرد دانشگاه پیام نور است

دکتر فراهانی در بازدید از حوزه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه پیام نور تهران جنوب گفت: در شانزدهمین دوره آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور 64 هزار و 543 داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۱۴۶ نفر زن و ۳۳ هزار ۳۹۷ نفر مرد هستند.
دکتر فراهانی افزود: آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور در 99 شهرستان و در 115 حوزه امتحانی به صورت همزمان برگزار شد.
وی افزود: تعداد شرکت کنندگان در هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم انسانی 54 هزار و 807 نفر، علوم پایه 2039 نفر، فنی و مهندسی 5334 نفر، کشاورزی و منابع طبیعی 581 نفر و هنر 1782 نفر است.
دکتر فراهانی با اشاره به اینکه این آزمون نمره منفی ندارد، تاکید کرد: ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر مهرماه ۹۵ دانشگاه پیام نور ۲۰ هزار و ۹۶۰ نفر است.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور افزود: در دوره شانزدهم فراگیر کارشناسی ارشد ،داوطلبان در 950 کد رشته محل به رقابت می پردازند که از این تعداد پذیرش در 838 کد رشته محل به صورت آموزشی و پژوهشی و در 112 رشته به صورت الکترونیکی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه شیوه پذیرش فراگیر از ویژگی های منحصر به فرد دانشگاه پیام نور است گفت: با این شیوه پذیرش توان علمی داوطلبان در رشته مورد تقاضاسنجیده می شود و در واقع افرادی که در دروس تخصصی رشته مورد نظر قوی تر باشند پذیرفته می شوند.
دکتر فراهانی در ادامه افزود: دانشگاه پیام نور بستر لازم جهت ادامه تحصیل هموطنان به ویژه شاغلین را با بالاترین کیفیت آموزشی فراهم کرده است.
دکتر فراهانی در خصوص برنامه معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی گفت: تقویت زیر ساخت آموزش مبتنی بر رسانه و تولید محتوای الکترونیکی از اولویت های کاری معاونت آموزشی است که علاوه برارتقا کیفیت گامی در جهت تسهیل امر آموزش و سنجش خواهد بود.
وی در ادامه گفت: پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور از طریق فراگیر میتوانند این دوره را به شیوه آموزش محور و یا پژوهش محور طی نمایند.
دکتر فراهانی در پایان اظهار داشت: آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور در 99 شهرستان و در 115 حوزه امتحانی به صورت همزمان برگزار شد و نتایج در 30 اردیبهشت سال 95 اعلام خواهد شد.