تجلیل از نیم قرن خدمات ارزشمند دانشمند فرزانه دکتر مهدی مشکوة الدینی استاد دانشگاه فردوسی مشهد

در سومین همایش ملی زبانشناسی و آموزش زبان فارسی به میزبانی دانشگاه پیام نور صورت گرفت؛

در سومین همایش ملی زبانشناسی و آموزش زبان فارسی در مشهد، از نیم قرن خدمات ارزشمند دانشمند فرزانه استاد دکتر مهدی مشکوة الدینی تجلیل شد . 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در آیین تجلیل از این دانشمند فرزانه گفت : یکی از شیرین ترین ساعاتی که در آن خاطره خوش برایم تداعی میشود، تقدیر از اساتید است و این رسم همیشه بوده اما پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گسترش یافته است. 
وی افزود: برگزاری چنین برنامه ای الگو برداری خوبی برای جوانان است و زمانی که یک اندیشمند نخبه در دوران حیات خویش مورد تجلیل واقع می شود، دارای ارزش دو چندانی است و عطوفت، مهربانی ، گذشت، صفا، صبوری، صمیمیت و نظم از ویژگی های بارز و شاخص اندیشمند و نخبه ادبی بوده است 
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه خراسان بزرگ به خود می بالد که چنین اساتید فرهیخته ای در حوزه زبان شناسی در عرصه ملی و بین المللی دارد خاطر نشان کرد :امروز بر خود می بالیم که از چنین نخبه ای تجلیل می کنیم و به واقع از زبان و ادبیات فارسی تجلیل شده و این شخصیت سنبل نظم، تواضع و فروتنی بوده است. 
دکتر حداد عادل تصریح کرد: از سال 48 به بعد همه ساله کنگره علمی و ادبی برگزار می شد و یکی از اساتید حاضر پدر استاد مشکوة الدینی بود و این پدر فرزندانی تربیت کرده که جای پای او گذاشته اند و خوب است که همه ما چنین فرزندانی تربیت کنیم .
دکتر داوریار رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از نیم قرن خدمات ارزشمند استاد دکتر مهدی مشکوة الدینی، وجود وی را به عنوان سمبل فرهنگ و زبان فارسی در حال حاضر دانست. 
گفتنی است در این مراسم شاخه شرقی انجمن زبان شناسی کشور در مشهد افتتاح و مدیریت این مرکز به استاد دکتر مهدی مشکوة الدینی سپرده شد.