نخستین همایش ملی زبان های بومی زاگرس میانی، 14 اردیبهشت در دانشگاه پیام نور مرکز خرم آباد برگزار می شود.

معاون دانشگاه پیام نور لرستان خبر داد:

دکتر عزت الله سپهوند گفت: همایش ملی زبان های بومی زاگرس (میانی) برای نخستین بار با هدف بررسی وشناخت تفکیکی و تحلیل زبان ها و گویش های ایرانی رایج در غرب کشور 14 اردیبهشت در دانشگاه پیام نور مرکز خرم آباد برگزار می شود .
معاون دانشگاه پیام نور لرستان بیان کرد : این همایش با محوریت استان های لرستان ،ایلام ،همدان ،غرب کردستان،چهارمحال بختیاری و شمال خوزستان برگزار خواهد شد. 
سپهوند ادامه داد : دراین همایش به نقش ارزشمند زبان های بومی وغیر رسمی در کنارزبان فاخرفارسی و تاثیر آنها بر ماندگاری زبان فارسی و تثبیت هویت ایرانی اسلامی پرداخته می شود.
سپهوند گفت : در این راستا مجموعه مقالات ‘جنگ جستارها ‘با مقدمه میر جلال الدین کزازی شامل 20 مقاله برتر چاپ شده است ودر روزبرگزاری همایش رونمایی خواهد شد.
معاون دانشگاه پیام نور لرستان با بیان اینکه سخنران اصلی این همایش میرجلال الدین کزازی است اظهار کرد : سخنرانی های این همایش در سه بخش زبان های لکی ،لری و کردی ایراد می شود.
دبیر علمی نخستین همایش ملی زبان های بومی زاگرس میانی بیان کرد : از مجموع 50 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این همایش20 مقاله برتر چاپ شده که از این تعداد پنج مقاله در روز برگزاری همایش تجلیل خواهد شد. 
وی ادامه داد: داوری این مقالات را 15 استادیار زبان و ادبیات فارسی وزبان شناسی از دانشگاه پیام نور و دانشگاه لرستان برعهده دارند.