حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در چهل و نهمین اجلاس معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه ها؛

دکتر کریمی: مطالعه دقیق و علمی دانشگاه ها برای شکوفایی بیشتر ضروری است

چهل و نهمین اجلاس معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه ها، موسسات و مراکز آموزش عالی و پارکهای علم و فناوری سراسر کشور با حضور دکتر احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل دانشگاه محقق اردبیلی (استان اردبیل) برگزار شد.
این اجلاس با ابلاغ پیام وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری کار خود را آغاز کرد. در این پیام با اشاره به این نکته که ایران در تولید مدارک و مقالات علمی که حدود 1.6 درصد مقالات جهانی را شامل می شود رتبه 2 منطقه و رتبه 16 جهان را دارد، اظهار داشت که این امر بیانگر این موضوع است که مردم ایران در طول 35 سال گذشته با عنایات خداوند متعال تحریم ها و تهدید ها را به فرصتهایی برای توسعه کشور تبدیل نموده اند و نقش دانشمندان، محققان و دانشگاهیان در کاهش آثار تحریمها و محدودیتهای ایجاد شده غیر قابل انکار است. 
در ادامه معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نام سال 1395 که با فرمایش مقام عظمای ولایت حضرت آیت ا.. خامنه ای مزین است به(اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) محور اقتصاد مقاومتی را اقتصاد دانش بنیان معرفی کرد و بر ضرورت حرکت مجامع دانشگاهی و موسسات علمی و پژوهشی به این سو تاکید نموده و لازمه این حرکت را آشنایی با روشهای مناسب پژوهشی و علمی با هزینه کم و بازدهی بالا دانست.
وی در ادامه، ایران را یکی از کشورهای پیشرو در علومی مانند نانو دانست و آن را مایه مباهات و خرسندی اعلام و خاطر نشان کرد: این پیشرفتها باعث شده مجامع علمی کشورهای جهان اسلام از ایران به این خاطر تقدیر و تشکر نمایند.
دکتر کریمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور نیز که در این اجلاس شرکت داشت، در حاشیه حضور در پنلی تخصصی در این مراسم با اشاره به شان و جایگاه دانشگاه پیام نور، ضمن تاکید بر ویژگی های آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام نور از برنامه ریزان در این حوزه خواست تا با مطالعه دقیق و علمی تر نسبت به دانشگاه ها زمینه شکوفایی علمی و پژوهشی آنها را فراهم کنند.