برند اخلاق مداری شایسته دانشگاه پیام نور است

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دربازدید از دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی :

نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در محل دانشگاه پیام نور خراسان رضوی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه این نشست با حضور دکتر فلاحتی و دکتر قمی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، دکتر درینی مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام نور ، دکتر داوریار ریاست استان و مدیران ستادی و روسای مراکز و واحدها در دانشگاه پیام نور خراسان رضوی برگزار گردید.
دکتر فلاحتی: برند اخلاق مداری شایسته دانشگاه پیام نور است و مدیریت کردن در این شرایط در عین دشواری بسیار هنرمندانه است.
دکتر فلاحتی، نماینده مردم قائنات و زیرکوه در این نشست دانشگاه پیام نور را دانشگاهی دانست که فارغ از حواشی سیاسی بوده و اخلاق مداری را شایسته این دانشگاه دانست.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پیام نور را دانشگاهی با شاکله اسلامی دانست که به عنوان یک دانشگاه فراگیر، بررسی ها حاکی از رضایتمندی عمومی از این مجموعه عظیم آموزشی می باشد.
وی در ادامه محدودیت موجود در رشته های دانشگاه، کاهش سراسری جمعیت دانشجویی، درآمدزا نبودن و شهریه پایین نسبت به سایر دانشگاه ها را از چالش های موجود در پیام نور برشمرد و افزود: باتوجه به این مسایل و کمبود منابع اعتباری موجود، مدیریت کردن در این شرایط در عین دشواری بسیار هنرمندانه است.
وی در خاتمه ورود بیش از پیش دانشگاه در حوزه تحصیلات تکمیلی را از اولویت های اساسی و راهگشا به منظر برون رفت از شرایط کنونی دانست.
دکتر درینی: مزیت دانشگاه پیام نور، خروجی با کیفیت آموزشی است.
مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام نور نیز با اشاره به حرکت پرتلاش دانشگاه پیام نور، افزایش روزافزون کیفیت، ماموریت گرایی و کارآفرینی را شعار محوری دانشگاه در سال جدید عنوان کرد و افزود: حضور دانشگاهیان پیام نور در هر عرصه ای با موفقیت و خیر وبرکت همراه بوده است. ایشان با اشاره پراکنش بالای جغرافیایی دانشگاه افزود: دانشگاه پیام نور امروز با بهره مندی از ظرفیت بیش از 4000 نفر اعضای هیات علمی، توانسته است در 500 مرکز در اقصی نقاط ایران به خدمت رسانی به مردم در جهت رشد علمی کشور اقدام نماید.
دکتر درینی با ذکر این نکته که گرچه ورود به دانشگاه ممکن است سهل تر باشد اما مزیت ما نسبت به بسیاری از مراکز دیگر داشتن خروجی باکیفیت و فارغ التحصیلان فرهیخته است که با توجه به محتوا محور بودن دانشگاه از غنای علمی و کیفیت آموزشی بالاتری برخوردار هستند که کسب رتبه های برتر در ازمون های مختلف از جمله وکالت مبین این مطلب است.
ایشان در پایان با اشاره به اقدامات موثر ریاست دانشگاه در راستای پیاده سازی سیاست های دولت محترم و وزارت علوم، از حضور پررنگ تر دانشگاه در حوزه بین الملل خبر دادند.

دکتر داوریار: کیفیت – محوری از اصول راهبردی دانشگاه پیام نور می باشد
دکتر داوریار ریاست دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه شعار محوری دانشگاه آموزش برای همه است، تصریح کرد: دانشگاه پیام نور توانسته است با بومی گزینی مشکلات بسیاری از دانشجویان بی بضاعت را برطرف کرده و هیچگاه به بهانه کاهش هزینه ها از کیفیت تدریس خود نکاسته است چرا که کیفیت –محوری از اصول راهبردی دانشگاه پیام نور می باشد.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در سال 2017 می تواند نقش بسزایی در زمینه های مختلف ایفا کند، ادامه داد: این دانشگاه در مباحث فرهنگی و معماری حرف زیادی برای گفتن دارد. 
داوریار با اشاره به محتوا محور بودن دانشگاه پیام نور، به حضور پررنگ دانشجویان در سایر عرصه های علمی از جمله مسابقات رباتیک و هوافضا و کسب مقام های جهانی اشاره کرد و سرآمدی دانشجویان در ازمون های استخدامی و آزمون های سالانه را سندی دیگر از کیفیت دانشگاه پیام نور برشمرد.
رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در ادامه با اشاره به مذاکرات مثبت صورت گرفته با دکتر زاهدی ریاست محترم کمیسیون و حمایت سایر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، از پیشنهادات ارائه شده به نمایندگی دانشگاهیان پیام نور خراسان رضوی از جمله قوانین تسهیل گر در زمینه تحصیلات تکمیلی دانشگاه سخن گفت.

دکتر قمی: مهارت آموزی و ایجاد دوره های تکمیلی مهارتی راه حل خروج از وضعیت کنونی
در ادامه این نشست دکتر قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی انحراف از مسیر نقشه جامع علمی کشور را زمینه ساز مشکلات کنونی اموزش عالی دانست و با اشاره به کاهش انگیزه در قشر دانشجو بدلیل درصد جذب کم فارغ التحصیلان دانشگاهی در محیط کسب و کار خواستار توجه بیشتر دانشگاهها به آموزش مهارت های تکمیلی به دانشجویان شد.