پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی

طبق اطلاعیه سازمان سنجش ، پذیرش دانشجوی صرفا سوابق تحصیلی در بهمن ماه 1397 و مهر ماه سال 1398 در دو بخش به صورت زیر خواهد بود:
الف) پذیرش صرفا سوابق تحصیلی برای بهمن ماه 97
– اطلاعیه مربوط به نحوه پذیرش و شرایط و ضوابط داوطلبان و نحوه درخواست پذیرش از موسسات و مدارک و سوابق موردنیاز در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ 25 دی ماه 1397 توسط سازمان سنجش منتشر می شود.
– داوطلبان واجد شرایط و متقاضی پذیرش بهمن ماه از تاریخ 29 دی لغایت 6 بهمن ماه برای پذیرش به موسسات پذیرنده که در اطلاعیه 25 دی ماه منتشر می شود مراجعه می نمایند.
– اطلاع رسانی به پذیرفته شدگان مشروط توسط دانشگاه در تاریخ 6 تا 10 بهمن  توسط سازمان سنجش صورت خواهد گرفت.
ب) پذیرش صرفا سوابق تحصیلی برای مهرماه 98
– اطلاعیه به انضمام دفترچه راهنمای پذیرش صرفا سوابق تحصیلی برای سال 1398 در اواسط بهمن ماه 1397 توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.
– تمامی شرایط و ضوابط و نحوه مراجعه و مدارک و مستندات لازم برای اخذ پذیرش توسط موسسات در اطلاعیه مذکور درج خواهد شد.
– زمان مراجعه داوطلبان برای اخذ پذیرش رشته های محل های صرفا سوابق تحصیلی از 20 اسفند 97 تا اواخر مرداد 98 خواهد بود.
تذکر مهم 1 : داوطلبان متقاضی پذیرش رشته محل های صرفا سوابق تحصیلی نیازی به شرکت در کنکور سراسری سال 1398 که از تاریخ 97/11/24 لغایت 97/12/02 می باشد ندارند و مطابق اطلاعیه مذکور و اطلاعیه های بعدی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند.
تذکر مهم 2 : پذیرش رشته محل های صرفا سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی مطابق ضوابط سایر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و برای پذیرش در بهمن 97 و مهر 98 نیز همزمان با پذیرش سایر موسسات است که در اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد.
تذکر مهم 3 : در خصوص نحوه پذیرش صرفا سوابق تحصیلی در سایر آزمون ها ( فنی و حرفه ای، کاردانی به کارشناسی و  جامع علمی کاربردی  اعم از کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ) متعاقبا توسط سازمان سنجش اطلاع رسانی خواهد شد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبساست سازمان سنجشsanjesh.org مراجعه نمایید.